x
Denns webbplats använder cookies. Mer info. Det är ok
Article Image
Medelhavskosten

Som namnet lyder så ingår kost som många gånger äts runt medelhavet.

Kosten anses vara bra för hälsan och används även för viktnedgång. Mycket frukt, grönsaker, baljväxter, fisk, nötter och olivolja ingår. Rött vin i lagom mängd är också ok.
Man håller tillbaka med vitt bröd, smör, mjölk, chark, rött kött och godis.

Dietens Syfte:
Hälsosam ätande och viktminskning.

Huvudkost:
Mycket frukt, grönsaker, baljväxter, fisk, nötter, ljust kött, nyttiga fetter och olivolja

Välj Bort:
Vitt bröd, chark, rött kött, godis, sötsaker, hel- och halvfabrikat, charkuterier, livsmedel med mycket raffinerat socker.

Ät Lite Utav:
Rött kött, vin, smör, mjölk och ost.

Fördelar:
Bäst för långsiktig viktnedgång. Även bevisat att den minskar risken för hjärt-kärlsjukdomar samt goda resultat på hälsan och en koststil som fungerar livet ut.

Nackdelar:
Jobbigt om du älskar charkuterier och inte gillar grönsaker.

Passar:
Dig som behöver se upp med hjärt-kärlsjukdomar och inte vill räkna kalorier.

Scroll