x
Denns webbplats använder cookies. Mer info. Det är ok
Article Image
8/800

800 Kalorier diet



8/800 dieten går ut just på att äta 800 kalorier om dagen under åtta veckor. Och är utvecklad efter dr Michael Mosleys blodsockermetod. Råden lyder bland annat: Skriv ned vad du äter och hur du mår för att få koll. Ta det lugnt med motionen i början, fokusera i stället på att klara av maten. Se till att ha bra mat till hands, som råa grönsaker och kokta ägg. Se till att dricka mycket - ofta är hungern egentligen törst. Men se upp för sötade drycker som triggar sötsug och gör dig hungrigare. Till skillnad från Mosleys blodsockerkoll ska du också utesluta mjölkprodukter. – Det är ju väldigt få kalorier att leva på varje dag så då gäller det att det du väljer livsmedel som innehåller mycket näring, säger Sofia Antonsson.



Dietens Syfte:



Viktminskning och förbättra hälsan. Huvudkost: Bland annat grönsaker, mycket fet fisk, nyttiga oljor och syrade grönsaker, alger, jordärtskocka, gurkmeja, blåbär och endiver. Samt råa grönsaker, kokta ägg och att dricka mycket.



Välj Bort:



Potatis, bröd, pasta och mjölkprodukter.



Fördelar:



Snabbt resultat. Bättre hälsa.



Nackdelar:



Kan vara jobbigt att hålla koll på kalorier.



Passar:



Dig som behöver strama regler för att lättare få kontroll.



Viktnedgång:



Runt 2 kilo i veckan. Källa: Hälsoliv

Scroll